Hvordan opretter jeg e-mail adresser til mit domæne?

Efter du har registreret dit domænenavn og købt plads på et webhotel, er det ganske enkelt at lave dine egne e-mail adresser. Det gøres ved at logge ind i kontrolpanelet hos din webhotel udbyder.

Efter du har oprettet en e-mail adresse som f.eks. info@minbutik.dk kan du få adgang til den som enhver anden e-mail adresse. Det vil sige både gennem web-mail og sat op i din favorit e-mail klient på din egen computer.

Hvordan opretter jeg rent praktisk en e-mail adresse?

Jeg anbefaler her på siden at du køber dit webhotel hos Simply og såfremt du har gjort dette kan du følge nedenstående guide. Princippet er mere eller mindre det samme hos alle web-hoteller, så efter en gennemlæsning vil du reelt kunne oprette e-mail adresser på hvilket som helst webhotel.

  1. Det første du skal gøre er at logge ind i kontrolpanelet hos Simply.
  2. Efter du er logget ind skal du klikke på ikonet “Mail administration” i venstre menu. Såfremt du har flere domæner registreret under samme konto skal du først vælge det ønskede domæne in dropdown menuen øverst til højre.
  3. Du klikker nu på det ikon der hedder “Opret ny e-mail konto”.
  4. Øverst på den næste side indtaster du ganske enkelt navnet du ønsker at e-mail adressen skal have.
  5. Nedenunder indtaster du den adgangskode du ønsker den pågældende email skal have.
  6. Klik til sidst på knappen “opret e-mail konto” nederst. Du har nu oprettet din helt egen e-mail der er tilknyttet dit eget domænenavn.

Du kan få adgang til mailen ved enten at logge ind via webmail på Simply’s hjemmeside eller at sætte email adressen op i f.eks. live mail.

Hvor mange e-mail adresser kan jeg lave?

I princippet kan du lave lige så mange e-mail adresser som du ønsker. Har du flere medarbejdere der skal have hver sin mail kan du uden problemer oprette dem i systemet. E-mail adresser er aktive umiddelbart efter oprettelsen.

Jeg har oprettet en kontaktformular, men modtager ikke mails?

Hvis du ligger hos Simply, er mit gæt at dine emails bliver spist af Antispam på email serveren. Antispam indstillingerne finder du under opsætningen af den enkelte mail i kontrolpanelet hos Simply.

Log ind på Simply kontrolpanel ->> Klik E-mail i venstre menu ->> klik på “Antispam” ikonet ud for den pågældende email ->>

Scroll nu ned til “Filtreringsregler” ->> Klik på den grå knap “+ Opret ny Filtreringsregel” ->> indtast den pågældende mail ->> vælg “Godkend mail fra afsender” ->> og klik til sidst på gem.

Med “@dit-domænenavn.dk” i afsenderfeltet kan du også vælge at alle mails fra dit domænenavn skal gå igennem spam filtret ????

Du skulle nu gerne modtage mails fra sendt af WordPress, i og med de ikke bliver fjernet af AntiSpam.

18 kommentarer til “Hvordan opretter jeg e-mail adresser til mit domæne?”

  1. Hej Anders

    Jeg har Simply som web og mail er vild glad for deres ydelse..

    Men nu har jeg fået Outlook som arbejds mail og kan ikke få kalenderne til at fungere sammen med min Iphone.

    Simply laver en “bro” så den skal kigge over i outlook, men kan ikke få det til at virke.

    Vil endelig bare gerne at man kan lave en aftale på min telefon og så kan jeg se den på min computer.

    Har du en god løsning til dette?

    Svar
    • Hej Allan. Jeg bruger hverken Outlook eller iPhone så det kan jeg desværre ikke give svar dig på. Mit bedste bud er derfor at du tager fat i supporten hos Simply :-)

      Svar
    • Hej Allan, hvis du får et svar på dette spørgsmål andetsteds må du meget gerne sige til. Jeg har præcis samme udfordring. Mvh Klaus

      Svar
      • Hej Klaus

        Jeg købte Office 365 hvor jeg kan styre alle mine mails og kalender fra.
        Det andet var alt for bøvlet

        Svar
  2. Hej Anders

    Vi har via SmartWeb fået oprettet et domain i Hostmaster.dk.
    Nu ønsker vi at oprette en eller flere emailadresser, men jeg kan ikke se at det er en mulighed når jeg logger ind på Hostmaster.dk

    Hvad gør vi galt?

    Svar
    • Hejsa. Det du mangler er at købe plads på et webhotel eller på et mailhotel. Har du kun købt domænenavn gennem smartweb og ikke hosting, kan du ikke oprette email-adresser.

      Dk-hostmaster står kun for at administrere oplysningerne der er tilknyttet domænenavnet. Du kan derfor ikke oprette email adresser hos dk-hostmaster.

      Du kan følge installationsvideoerne her på siden, opdatere dns hos dk-hostmaster så dns peger på simplys dns server, logge ind på kontrolpanelet hos simply, og oprette de ønskede email adresser 😁 …eller købe hosting hos smartweb, det ser dog umiddebart noget dyrt ud med deres shop-løsning, hvis domænet kun skal bruges til email.

      Svar
  3. Hej Anders
    Jeg har oprettet domæne ved Simply men har flyttet navneserveren til wordpress.
    Jeg vil nu gerne oprette en emailadresse, men det ser ud til at wordpress vil have 45kr/måned for dette. Jeg kan se at jeg kan få en email med mit domæne gos Simply for ca 15 kr/måned.
    Men for at dette kan lykkes, skal jeg så flytte navneserveren tilbage fra wordpress til Simply, oprette email og derefter flytte det hele til wordpress igen?
    Hilsen Elsebeth

    Svar
    • Hej Elsebeth. Domænenavn og email adresser skal ligge hos samme udbyder. Du kan altså ikke have email adresser, der er tilknyttet dit domænenavn, liggende hos Simply, mens dit domæne henviser til din hjemmeside hos WordPress.com. Navneserveren kan kun henvise til ét webhotel (samt de tilknyttede email-adresser).

      Den bedste løsning for dig vil være at flytte din WordPress hjemmeside over på Simply. Ud over mails der kan være tilknyttet dit domæne, får du mange andre fordele – eget webhotel vil være en langt bedre løsning for dig :-)

      Svar
  4. Hej
    Jeg har lige oprettet en domæne og Web mail på Enoeuro, men når jeg sender mails så modtager folk min mail med et langt anderledes navn en mail mails adresse, vist det der hedder hostname – hvordan ændre jeg det, så mine kunder kun ser min mailadresse når de ser mail fra mig.
    Hvis det giver mening.
    Vh Tina

    Svar
    • Hej Tina. Hvordan dit navn ser ud for modtager afhænger af indstillingerne i dit mail-program. Bruger du Simply’s webmail til at sende skal du gå ind under ->> Indstillinger ->> Identiteter ->> klik nu på din mailadresse.

      Udfyld nu felterne med de ønskede info og du vil efterfølgende kunne sende med det indtastede navn som afsender. :-)

      Sender du fra Simply webmail er det som standart din email som bliver brugt som afsendernavn. Ser modtager noget andet er det altså enten et problem i deres email klient eller den mail-klient der sendes med.

      Optræder afsender navn ikke korrekt ved at alle som modtager mails fra dig, og bruger du Simply webmail, ville jeg tage fat i supporten hos Simply.

      Svar
  5. Kære Anders, 1000 for dine super gode tutorials! Jeg har virkelig haft gavn af din hjemmeside!
    Og nu håber jeg, du kan hjælpe mig med dette: jeg har oprettet en hjemmeside samt tilhørende mail gennem Simply. I forvejen har jeg en hotmail på min outlook. Det er lykkedes mig at tilføje min nye mailadresse i outlook, således at jeg kan sende fra den i outlook (jeg kan vælge mellem at sende fra den gamle hotmail eller den nye), jeg kan også sende til den nye, men jeg kan ikke se noget under “sendte” emails, og kan dermed ikke se, om mine mails når frem. Har du et bud på, hvad jeg kan gøre?
    På forhånd mange tak :).
    De bedste hilsner
    Louise

    Svar
    • Hejsa. Jeg bruger en gammel version af Outlook, men har snuppet dette fra Google “Navigate to File > Options > Mail. Uncheck the Save copies of messages in Sent Items folder box. Click OK. … Check the Save copies of messages in Sent Items folder box” :-)

      Svar
    • Hej Mads. Hvis du ligger hos wordpress.com mener jeg faktisk ikke at du kan oprette din egen email. Ligger du på eget webhotel gøres det via webhotellets kontrolpanel.

      Det som jeg altid anbefaler er eget webhotel og eget domænenavn. Så har du 100% kontrol over din WordPress hjemmeside og dens indhold. Hvordan man flytter væk fra wordpress.com kan du læse mere om under Flytning af blog fra WordPress.com til eget webhotel :-)

      Svar
  6. Hej,

    Tak for fin vejledning som netop har hjulpet mig med at oprette mails i mit eget domæne.
    Dog er jeg i tvivl om at hvis man nu sætter sin nye mail fra Simply op i outlook eller anden mail program, vil al historik blive synkroniseret i Simplys webmail ?

    Mvh Rebecca

    Svar
    • Det afhænger af hvordan din mail client et sat op, da det udenlukkende er email-programmet der bestemmer om emails skal slettes på Simply’s servere eller ej :-)

      For Outlook – Under Internet E-mail Settings -> Advanced Tab -> “Leave a copy of the messages on the server”

      Svar
  7. Hej hej jeg har brugt WIX til at oprette min hjemmeside og har koblet den op på webhotel
    på Simply, min mail er dog en Exchange, kan jeg koble min mail på hjemmesiden ?
    som det ser ud nu får jeg fejl fra Simply

    Svar
    • Hejsa, Domæne og tilknyttede emailadresser skal ligge hos det samme webhotel.

      Du kan altså ikke have din hjemmeside liggende på et webhotel samtidig med at du har emails sat op for domænet hos et andet webhotel (i hverfald ikke hvis din e-email skal være tilknyttet domænenavnet).

      For at du kan bruge e-mail hos Simply skal først ændre DNS oplysninger hos dk-hostmaster således at domænenavnet peger på Simply’s navneservere.

      Svar

Skriv en kommentar