Efter du har registreret dit domænenavn og købt plads på et webhotel, er det ganske enkelt at lave dine egne e-mail adresser. Det gøres ved at logge ind i kontrolpanelet hos din webhotel udbyder.
Efter du har oprettet en e-mail adresse som f.eks. info@minbutik.dk kan du få adgang til den som enhver anden e-mail adresse. Det vil sige både gennem web-mail og sat op i din favorit e-mail klient på din egen computer.
Hvordan opretter jeg rent praktisk en e-mail adresse?
Jeg anbefaler her på siden at du køber dit webhotel hos UnoEuro og såfremt du har gjort dette kan du følge nedenstående guide. Princippet er mere eller mindre det samme hos alle web-hoteller, så efter en gennemlæsning vil du reelt kunne oprette e-mail adresser på hvilket som helst webhotel.
- Det første du skal gøre er at logge ind i kontrolpanelet hos UnoEuro.
- Efter du er logget ind skal du klikke på ikonet “Mail administration” i venstre menu. Såfremt du har flere domæner registreret under samme konto skal du først vælge det ønskede domæne in dropdown menuen øverst til højre.
- Du klikker nu på det ikon der hedder “Opret ny e-mail konto”.
- Øverst på den næste side indtaster du ganske enkelt navnet du ønsker at e-mail adressen skal have.
- Nedenunder indtaster du den adgangskode du ønsker den pågældende email skal have.
- Klik til sidst på knappen “opret e-mail konto” nederst. Du har nu oprettet din helt egen e-mail der er tilknyttet dit eget domænenavn.
Du kan få adgang til mailen ved enten at logge ind via webmail på UnoEuro’s hjemmeside eller at sætte email adressen op i f.eks. live mail.
Hvor mange e-mail adresser kan jeg lave?
I princippet kan du lave lige så mange e-mail adresser som du ønsker. Har du flere medarbejdere der skal have hver sin mail kan du uden problemer oprette dem i systemet. E-mail adresser er aktive umiddelbart efter oprettelsen.
Hej hej jeg har brugt WIX til at oprette min hjemmeside og har koblet den op på webhotel
på Unoeuro, min mail er dog en Exchange, kan jeg koble min mail på hjemmesiden ?
som det ser ud nu får jeg fejl fra unoeuro
Hejsa, Domæne og tilknyttede emailadresser skal ligge hos det samme webhotel.
Du kan altså ikke have din hjemmeside liggende på et webhotel samtidig med at du har emails sat op for domænet hos et andet webhotel (i hverfald ikke hvis din e-email skal være tilknyttet domæneavnenet).
For at du kan bruge e-mail hos UnoEuro skal først ændre DNS oplysninger hos dk-hostmaster således at domænenavnet peger på UnoEuro’s navneservere.
Hej,
Tak for fin vejledning som netop har hjulpet mig med at oprette mails i mit eget domæne.
Dog er jeg i tvivl om at hvis man nu sætter sin nye mail fra UnoEuro op i outlook eller anden mail program, vil al historik blive synkroniseret i UnoEuros webmail ?
Mvh Rebecca
Det afhænger af hvordan din mail client et sat op, da det udenlukkende er email-programmet der bestemmer om emails skal slettes på UnoEuro’s servere eller ej 🙂
For Outlook – Under Internet E-mail Settings -> Advanced Tab -> “Leave a copy of the messages on the server”
Hvordan laver jeg en mail til mit domæne i wordpress?
Hej Mads. Hvis du ligger hos wordpress.com mener jeg faktisk ikke at du kan oprette din egen email. Ligger du på eget webhotel gøres det via webhotellets kontrolpanel.
Det som jeg altid anbefaler er eget webhotel og eget domænenavn. Så har du 100% kontrol over din WordPress hjemmeside og dens indhold. Hvordan man flytter væk fra wordpress.com kan du læse mere om under Flytning af blog fra WordPress.com til eget webhotel 🙂
Kære Anders, 1000 for dine super gode tutorials! Jeg har virkelig haft gavn af din hjemmeside!
Og nu håber jeg, du kan hjælpe mig med dette: jeg har oprettet en hjemmeside samt tilhørende mail gennem unoeuro. I forvejen har jeg en hotmail på min outlook. Det er lykkedes mig at tilføje min nye mailadresse i outlook, således at jeg kan sende fra den i outlook (jeg kan vælge mellem at sende fra den gamle hotmail eller den nye), jeg kan også sende til den nye, men jeg kan ikke se noget under “sendte” emails, og kan dermed ikke se, om mine mails når frem. Har du et bud på, hvad jeg kan gøre?
På forhånd mange tak :).
De bedste hilsner
Louise
Hejsa. Jeg bruger en gammel version af Outlook, men har snuppet dette fra Google “Navigate to File > Options > Mail. Uncheck the Save copies of messages in Sent Items folder box. Click OK. … Check the Save copies of messages in Sent Items folder box” 🙂